Hongarije & Farmanagh - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Paul Spierings - WaarBenJij.nu Hongarije & Farmanagh - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Paul Spierings - WaarBenJij.nu

Door: paulinbelfast

Blijf op de hoogte en volg Paul

21 Februari 2011 | Ierland, Dublin

Hongarije & Farmanagh

Ik ben afgelopen weekend samen met Irene gezellig haar neefje Ezra op gaan zoeken in Hongarije bij haar broer. Dit is vanuit Belfast een flinke reis. We vertrokken eerst het the city centre gevolgd door een 2 ½ uur durende reis naar Dublin Airport. Daar aangekomen mochten we nog 3 uur wachten op ons vliegtuig. Dan 3 uur vliegen naar Boedapest en vanuit Ferihegh Airport nog 1 ½ uur rijden naar Legénd. Ongeveer 10 tot 12 uur reizen. Maar toen waren we er eindelijk en het was wel heel bijzonder om dat kleintje vast te houden. Echt een hele lieve baby. Irene vond het ook echt fantastisch om die kleine vast te houden. Al moet ik wel zeggen dat van de 3 keer dat de baby moest overgeven hij het wel lekker over Irene heen deed, dus hij kan wel timen:) Maar dit kon de sfeer niet drukken. Zowel Irene als opa en oma van Zutphen waar helemaal weg van kleine Ezra. En na dit korte maar krachtige weekendje zijn we weer terug naar Belfast gevlogen.

Farmanagh.

Deze, misschien moeilijk uit te spreken, plaatsnaam was het weekend adresje van onze erasmusgroep afgelopen weekend. Farmanagh is 1 van de 6 counties van Noord Ierland. Dit is een heel mooi natuurgebied waar je lekker kunt mountainbiken, wandelen, kanoën, etc. Het enige nadeel: het ligt wel echt een ontzettend K*T eind weg! We vertrokken om 11 uur vanaf the city centre en twee en een half uur later waren we er. Het voordeel van zo’n eind reizen is dat het Ierse platteland echt heel erg mooi is. Ik moet ook wel toegeven dat ik er een beetje verliefd op ben geworden. Het is gewoon zo mooi om er doorheen te rijden/fietsen/etc.

We zaten in een klein hostel in het midden van het stadje Enniskillen in Farmanagh. Er was alleen een klein probleempje. Ze hadden per ongeluk een dubbele boeking gemaakt waardoor wij alleen voor 1 nacht gereserveerd stonden, terwijl we voor 2 nachten betaald hadden. Alle andere hostels zaten vol en onze enige optie was om gesplitst in 2 hostels te gaan zitten. Hier hadden we eigenlijk allemaal geen zin in dus hebben we besloten om de ene nacht maar te pakken en de volgende dag s’avonds naar huis te gaan. We hadden wel de hele zaterdag om ons te vermaken en Enniskillen te verkennen. De meiden zijn gaan wandelen en Etienne en ik hebben mountainbikes gehuurd. We hebben aan de receptionist gevraagd waar we het best heen konden fietsen, en toen zijn we vertrokken. De route die we gefietst hebben was echt prachtig! Zelfs over het asvalt was het zo’n prachtige route door de heuvels en de bossen. Echt fantastisch. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen op een heuvel die uitkeek over een meer en de omgeving, met de zon vol op onze kop. Dit was echt een uitzicht waar je U tegen zegt. Maar helaas zijn wij allebei vergeten om onze camera’s mee te nemen dus moeten jullie het helaas met tekst doen. Het is dom, ik weet het! Deze heuvel waar wij uiteindelijk even gestopt zijn was midden op een golfbaan van het duurste resort van Noord Ierland. Dus toen wij een colaatje gingen drinken in de bar werden we wel een beetje raar aangekeken door de zeilbotenbrigade die ons opstond te wachten. We vielen met onze smerige trainingsbroeken wel een beetje uit de toon tussen al dat Armani en Gucci. Het voelde ook echt ongemakkelijk om met een met modder besmeurde broek op vrij dure leren bank te gaan zitten. Natuurlijk hebben we dit wel gedaan:)

Na 4 tot 5 uur gefietst te hebben vonden we het wel goed en besloten we om terug te gaan naar het centrum. Helaas kwamen we er toen achter dat de voorband van Etienne’s fiets lek was. Dus……. mochten we het hele eind terug lopen! Gelukkig is het Ierse landschap echt prachtig anders was de terugreis echt veel minder geweest. Maar ondanks dat wil ik eigenlijk nog heel graag een keer terug, met camera! Ik raad ook echt iedereen aan om er een keer naar toe te gaan! Je moet een beetje mazzel hebben met het weer maar het is het driedubbel en dwars waard.

• 23 Februari 2011 - 20:02

Karin, Die Van Paul:

hoi Paul, leuk verslag! Ik kijk uit naar mijn bezoekje aan jullie over 2 weken. Fijn om je dan weer te zien. We missen je wel hoor!
    dikke kus van mij

• 24 Februari 2011 - 14:46

Koen:

haha, en paul is ook zo van het wandelen:D. verder alles goed met de baby? x

• 24 Februari 2011 - 19:15

Anne Spierings:

Leuk verslag, Paul. Ik kan niet wachten op foto's van zowel Belfast als van Ezra. Doe Irene de groeten van goed.

• 18 Maart 2011 - 14:01

Piet Hoogeveen:

Dear Paul,
    How are'ye doing man? The fortunates seem to have half the world and you are one of them. Great company, exiting and adventurous trips, etc. What else can a man desire?
    Looking forward to reading your March update, I great your cordially. Have a "pretty" weekend and greet Irene from me.
    PietH
    By the way, could it be wise to write your reports in English? Just a question, nothing more nothing less.

• 18 Maart 2011 - 16:11

Jan Linders:

Hi Paul,

Mountainbiking in Farmanagh, sounds terrific I must say, I'll put it on my to do list! Just wondering why anyone would choose a golf resort as a cross- country track -:)! enjoy, greetz,
    Jan

P.S. You and Irene must be the first HAN students to travel from Belfast to Hungary! Very special.