De eerste week - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Paul Spierings - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Paul Spierings - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: paulinbelfast

Blijf op de hoogte en volg Paul

24 Januari 2011 | Ierland, Dublin

Mijn eerste week.

Nou ik heb mijn eerste week er op zitten en wat voor één! WE zijn maandag s'avonds geland op belfast international en met de bus naar the city centre gereden. Vanuit the city centre zijn we met de taxi naar Stranmillis gegaan. Tijdens deze rit werden we voor het eerst geconfronteerd met de Ieren. Ons Engels is namelijk echt erg goed maar we konden geen woord verstaan van wat de taxi chauffeur naar ons mompelde! Later kregen we te horen dat de taxichauffeurs in Belfast een eigen taaltje hebben en dit accent nog eens versterken voor de niets vermoedende tourist. Maar we zijn goed aangekomen voor een pond of 6, lekker goedkoop dus. Dit geldt ook voor het pakken van de bus naar het centrum,2,90 voor een dagkaartje!!

De dag erna zijn we rondgeleid door Lyndey, één van de studenten die we de avond ervoor tegenkwamen. Ze heeft ons zo goed als de hele campus laten zien en ons geïnformeerd over de voorzieningen in Belfast. Ze vertelde ons ook dat er iedere woensdag ochtend een brandoefening is en het alarm af gaat. Dit is natuurlijk niet geweldig als je pas om 11 uur les hebt, maar Lyndsey vertelde ons dat je het gewoon kan negeren. Wanneer het alarm af gaat op een ander moment moet je ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk buiten staat. Logisch natuurlijk!
Verder heeft ze ons ook even de andere zaken laten zien zoals de dichtsbijzijnde supermarkt (10 minuutjes lopen) en de plaats waar je de bus kan pakken en waar de taxi je afzet.

DAn nu even een stukje over de campus. Stranmillis is een prachtige Universiteit gelegen op een aantal heuveltjes midden tussen de bomen. Het uitzicht dat ik en Etienne hebben is dan ook prachtig (irene niet want die zit op de eerste verdieping en kijkt uit op een muur:p) Het is niet een enorme campus waar ook niet klein, een beetje zoals dat Nijmegen niet echt een enorme stad is maar ook geen dorp. Gewoon lekker overzichtelijk. Het heeft een paar leuke sport faciliteiten en blijkbaar ook een hockeyteam waarbij ik, waarschijnlijk, kan gaan spelen. Echt super tof!! op 10 minuten afstand zit een kleine Spar waarbij je je boodschappen kan doen maar het assortiment hier is natuurlijk niet geweldig maar goed genoeg voor als je effe snel wat moet hebben. Op ongeveer net zo'n afstand lopen zit een Tesco waar ze alles hebben wat je maar nodig hebt. De slijterij zit net buiten de poort, erg belangrijk! Verder is het gewoon een prachtige locatie met één heuvel die bekend staat als cardiac hill. Lyndesy vertelde dat hij zo heet omdat mensen hem best wel steil vinden als je na het stappen.

Het uitgaan!
Het uitgaan in Belfast is erg gezellig. We hebben tot nu toe al kennis gemaakt met een hoop nieuwe (erasmus)studenten. Dit zorgt er dus voor dat we een aardig grote groep hebben met wie we dus s'avonds de pub in duiken. Er was hier ook een Nederlands meisje die het vorige semester hier heeft gezeten en dat bleek een oud klasgenootje van mij te zijn van de middelbare school, "wat een kleine wereld toch!". De pubs zijn allemaal erg gezellig en het bier is heerlijk. Het beste is dat ze het bier heier niet in van die kleine glaasjes schenken. Hier krijg je ten minste een mooi glas bier, of ale. Een grappig feitje is dat meisjes zich hier extreem sletterig kleden. De kleren die ze aan hebben zijn zo kort en laag gesneden dat het net lijkt als of ze niks aan hebben. De meeste jongens hier vinden dit natuurlijk niet erg. Maar het grappige is dat het niet gezien wordt als sletterig. Het hoort blijkbaar bij de cultuur. De enige manier waarop een meisje een slet genoemd kan worden is als ze zich ook zo gedraagt.

Dan als afsluiter een kort stukje over de kamers. Mijn kamer is hartstikke netjes en er is echt niks op aan te merken. We hebben een nette keuken en de toilet en douche faciliteiten zijn netjes en worden iedere dag schoon gemaakt. Het enige nadeel is dat de mensen hier over het algemeen wat kleiner zijn, wat dan weer te merken is in het meubilair. Met name de bedden. Ik steek, met mijn 1,93 met mijn voeten buiten mijn bed en mijn deken bedekt nog net mijn knieën en middel. Het ligt dus niet ideaal maar je went eraan. Ik ga proberen of ik het deken probleem nog kan oplossen door even te gaan praten over een grotere deken.

Verder is het hier helemaal top!

Groetjes uit Belfast,

Paul

  • 24 Januari 2011 - 01:01

    Irene Zutphen:

    ik kijk niet uit op een muur!! bomen en idd een ander gebouw maar ik heb echt wel een uitzicht hoor:) om dat maar even mee te delen;)

  • 24 Januari 2011 - 07:37

    Rob Spierings:

    Ha die Paul,

    Wat een rare gewaarwording lijkt me, studeer je engels en dan kun je een taxichauffeur in Belfast niet eens verstaan! Dat je voor 6 pond met een stel de taxi naar de Uni kunt nemen maakt natuurlijk wel een hoop goed.

    Een gratis advies van een thuisblijver: als 's woensdags het brandalarm afgaat zou ik niet gewoon blijven liggen. Ik zou toch ook een beetje snuffelen of er niet een brandluchtje hangt!!!

    Leuk dat je misschien ook een beetje kunt hockeyen (dit ter compensatie van het ongetwijfeld aanzienlijke alcoholgebruik :).

    Op de lengte van de dekens na klinkt het allemaal erg goed. Ik ben ervan overtuigd dat jullie een "gouden" tijd beleven daar in Ierland.

    Maak heel veel plezier,

    Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Belfast reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2011

Wat heb ik de afgelopen maand gedaan!!!!

20 Maart 2011

Weekendje Nederland

21 Februari 2011

Hongarije & Farmanagh

02 Februari 2011

De Introweek

24 Januari 2011

De eerste week
Paul

Actief sinds 04 Jan. 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 11415

Voorgaande reizen:

17 Januari 2011 - 09 Juni 2011

Belfast reis

Landen bezocht: